tisdag 12 juni 2012

Molvärk även idag

Den här magen vill inte ge sig. Inte idag heller. Det går inte alls på rätt håll..  Molvärk mest hela dagen och en diffus men stark ömhet ned till vänster i buken. Mitt problemområde numero ett när det gäller magplågor.. även om jag har ont på väldigt många ställen och det varierar i grad var och när det är som värst. Idag har vänstra delen spökat mest men hela magen molvärker och är väldigt uppspänd. Har tagit så många resulax jag vågar för att göra mig av med det som sitter och trycker på och stoppar upp gaserna ännu mer, men nu är gränsen nådd och ändtarmen krampar som fan. Ursäkta språket. Mår inge vidare alls ärligt talat. Känner mig otroligt trött och  orkeslös. Lite hjärtklappning och allmän utmattningskänsla. Men jag ska inte klaga. Jag är ju på benen.. Det är bara så förbannat jobbigt att behöva gå omkring och må piss när man inte vill något hellre än att få må bra.

Sköterskan från Kungälv ringde idag. Under mitt försök till avslappning med skivan. Bra tajming? Nej, jag skall inte vara sån jag är glad att hon ringde - även om det inte ledde till nåt revolutionerande den här gången heller..  jag skall söka akut om tarmvred uppstår igen (hört den förut? O vad gör de när jag kommer in? Morfin o dropp.. jo, jag har varit med förr.. kan lika gärna vara hemma så länge jag nu klarar av det när det väl inträffar o hoppas att jag lyckas lösa det själv.. bättre än att sitta på en full akutmottagning o vänta i plågor). Ny tid för läkarsamtal inbokad, men inte förrän 26 juni och sjukintyg går ut nu på fredag. Tajming? Blir så trött.. det blir alltså glapp igen, enbart pga att läkarna inte håller sina avtalade tider. Hon kunde heller inte upplysa om varför han inte ringde mig i fredags när vi hade bokat tid från början. Jag är inte förvånad. Börjar bli mer vana än något annat.

Vad med mitt lilla hjärta på två månaders kontroll idag. 4650 gram väger lilltösen nu! Rena rama heffaklumpen ;) 58 cm lång.. I'm proud. Allt var bra som de kunde se i alla fall och det glädjer mig. Förbannat synd att hon ska ha så ont i magen av alla dessa gaser bara..  jag, om någon, vet ju hur det känns när de sitter fast... :-/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar