lördag 2 juni 2012

Trevlig kväll

Hade en trevlig kväll hos brorsan och min svägerska igår. Käkade god mat o snackade skit mellan matning och nattning av bebbar och den lite äldre brorsonen. Vad stor han har blivit plötsligt! Jag som tyckte han var så liten.. tills för bara några månader sen. Allt är relativt?

Blev en sen kväll i våra mått mätt. I mina åtminstone. Har som bekant gått och blivit pensionär på "äldre dagar". Pensionär med stort "P". Slocknar vanligtvis mellan nio och tio när vi är hemma själva. Oavsett om det är vardag eller helg. Ögonen går helt enkelt igen. Men så är vi ju uppe vid fem också.. jag även på helgdagar. Imorse var det dock sovmorgon för min del. Gick upp vid halv sju. Det får man kalla bra? Kom i säng vid halv ett inatt. Lillan vaknade vid tre o ville ha mat och byta blöja. Det får man anse vara bra för en liten bebis tycker jag!

Magen tog dock stryk som vanligt. Har en förmåga att stoppa i mig lite FÖR mycket o äta lite FÖR sent då vi har gäster eller är bortbjudna. Lite mer karaktär (även om den är dålig i vanliga fall också) när vi sitter hemma själva. Då brukar det i alla fall inte bli lika mycket o inte lika sent. Även om jag liksom stoppar i mig samma mängd under dagen. Det sker så lätt i "stundens hetta" eller vad skall man kalla det? Tillfället gör tjuven, detsamma måste väl gälla för den som frossar? Jag med andra ord. Hua. Kan bara skylla mig själv såklart, men  måste ändå få gnälla lite. Magen fixar inte.

Så status den här morgonen kanske jag inte ens behöver beskriva? Skall dock göra mitt bästa för att inte vara en bitch idag o försöka visa mig från min trevligare sida. Planen är att bege oss ut till Skärhamn och promenera och ta en fika vid nåt mysigt café. Fick lite tips av svägerskan igår som vi skall kolla in. Förhoppningsvis nåt ställe där vi kan ta med hundarna utan knussel. Sen blir det till att äta årets första svenska färskpotatis för vår del! OJ, vad jag ser fram emot det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar