lördag 30 juni 2012

Blir med ny telefon

Den här dagen börjar ungefär som dagen började igår. Ont i magen :( inget vill fungera och detta märks väl extra tydligt då idag är en sån där dag när saker o ting bara MÅSTE fungera. Det är väl allt som oftast då bakslagen märks extra tydligt? Ehm, uff, ja!

Tider att passa är inte riktigt min grej.. när jag inte valt eller bestämt tiderna själv vill säga. Det blir sällan rätt rent magmässigt då. Magen har sina kör som jag (när jag kan) väljer att anpassa mig efter, då jag kommit fram till (efter väldigt många års experimenterande) att det blir absolut bäst så. Utgånslägemässigt alltså. Sen kan det självfallet skita sig ändå men då har jag i alla fall gjort så gott jag kan. När jag trotsar magen o den biologiska klockan så att säga då går det oftast åt pipan oavsett. Med vissa undantag även där såklart. Dessa undantag är mer än varmt välkomna! Dessvärre verkar ett sådant inte vilja infinna sig idag - heller :-/

Har äntligen fått tummen ur och beställt en ny mobil. Nej, det blev ingen iphone. Ingen android heller. Jag är tyvärr (?) ingen tekniknörd och har dålig koll på vad jag egentligen behöver men eftersom jag inte vet vad jag behöver antar jag att jag egentligen bara behöver en ny telefon - det vill säga en som går att ringa och sms:a med..  allt det där andra är egentligen onödiga extra skapade behov som jag inte vill skaffa mig.. för har jag en gång gjort det blir det svårt att klara sig utan. Man skaffar sig nya behov hela tiden och så länge man kan hålla sig borta från dem.. är det väl ingen större förlust antar jag? Har länge varit med antik mobil medans hela min omgivning svärmar över av iphones, htc och allt vad det heter. Visst verkar de praktiska och visst snyltar jag på makens telefon när vi är ute o reser ibland MEN de är ju så förbannat fippliga! Gillar inte det där med pekskärm, tycker det är otroligt svårt att skriva och jag gillar inte ljudet i dem. Dessutom kostar de ju skjortan o försöker man spara så..  nåja, jag blir väl med iphone jag med nån gång i framtiden när den räknas som utdaterad. Det brukar vara så i min värld.

Den här gången kör jag dock vidare på nån nokia varaiant. Den hade både knappsats o pekskärm, vilket ger mig lite valfrihet att välja.. ok, pekskärmen fick inget vidare betyg men jag vet ju med mig att den inte kommer bli sådär vidare värst välanvänd. Vi får se. Jag kanske ångrar mig. Det gör jag ju allt som oftast - för att sedan ångra mig tillbaks igen ;) velmaja that´s me in a nutshell! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar