söndag 24 juni 2012

Magsjukt

Har spenderat dagen ensam med lillan och Tuffe. Det har gått ganska bra, vi har myst en hel massa måste jag säga. Har inte haft så mycket val, dock. Lillan har varit vaken större delen av dagen och har inte direkt accepterat att ligga själv och sprattla i babygymmet. Det funkar en sisådär fem minuter (länge i hennes värld!) men längre än så utan att jag ligger på golvet och petar på grejerna funkar inte. Förutom babygym har vi även roat oss med babysittern, åka babybjörn, träna magläge, sjunga små barnvisor och läsa böcker (jag vet hon kanske inte får så mycket ut av dem ännu, men jag inbillar mig att hon förstår mer än vad jag tror!) dessutom har Tuffe fått sitt älskade grisöra att tugga på (han var nog i himmelriket en stund där) vilket varit helt omöjligt sedan Lukas kom in i bilden..  eftersom Lukas idag är med pappsen och bygger staket (eller äter upp svärföräldrarnas trädgård??) så passade jag på att ge Tuffe lite godsaker..  det gick hem fett om man säger så!!

Den egna magen då? Jag kan bara säga usch och fy! Den vill sig verkligen inte. Sån molvärk och sån magsjukekänsla så det är helt sanslöst. Trots att jag städat, promenerat i ösregnet och fejjat runt så vill den sig helt enkelt inte. Tagit maxdosen av de hjälpmedel (mediciner) jag kan ta idag och för att inte förvärra ännu mer skall jag försöka låta bli att ta fler.. men jag skall erkänna att det är väldigt lockande för magen värker som sjutton.. men gör jag det går ändtarmen ännu mer åt skogen och det vill jag inte var med om. Det är en pers nog som det är nu!

Matmässigt har jag varit lite snällare mot magen idag. Käkat ett par surdegsmackor med kalkon och avokado till lunch och ett par chokladbitar (nåja, tre) efter det..  lindt.. mörk.. ingen mjölk här inte! Ikväll har jag förberett en laxmiddag med kall potatissallad och en liiiten bit muffin efter det. Jag är faktiskt helt seriös här, en liten bit muffin. I min värld är det just nu ett steg i rätt riktning. Mot en snällare magdiet ;) Det är lätt att falla för frestelsen men svårare att låta den vara... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar