tisdag 5 juni 2012

Totalstopp i tarmen

Det här har inte varit någon bra morgon. Tarmen har bestämt sig för att säga godnatt redan nu och vägrar att samarbeta. Mycket gaser redan imorse som inte ville ut. De var de enda som ville lämna kroppen med hjälp av morgonens relaxitdos. Usch.. värk o spänningar. Inte bättre efter frukost. Kanske åt jag för mycket cashewnötter igår? Lite för optimistisk kanske.. vet ju att nötter är hårdsmälta så jag har ju försökt att dra ner lite på dem, men igår.. icke. De blev nog en hel del cashewnötter om jag skall vara helt ärlig. Rostade o saltade dessutom. Jag brukar ju annars sköta mig och köra den naturella varianten och på sin höjd rosta dem själv i stekpannan. Synden straffar sig själv. Återigen.

Men nu.. man tycker att magen borde sätta igång.. resulax skall verka inom fem till femton minuter men i min tarm tar de åtminstone fyrtiofem innan nåt händer.. idag, en timme o stendött.. bara värker o växer.. :( svullnaden i ändtarmen har dessutom olägligt nog infunnit sig igen. Hade hoppats att det skulle ge med sig men icke.

Däremot har lillan sovit som en princessa inatt, om än något oroligt. Hon sov i alla fall och vaknade bara två gånger, vid två och sex. Tack för det säger jag bara! Dock en mycket gasig liten mage nu på morgonkvisten och vi kämpar väl båda två med samma sak..  stackarn. Man kan inte annat än lida med henne!

Väntar fortfarande på att höra från BVC och barnläkaren och få svar på de prover vi tog för över en vecka sedan nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar