lördag 2 juni 2012

En dum idé

Var i Skärhamn med maken, vovvarna o lillan idag. Dessvärre var vi inte ensamma om att komma på den briljanta idén att åka dit - det var dessutom en stor marknad på g. Det var med andra ord inte bara fullt med folk de var fullt med folk som hade släpat med sig sina hundar, hua! Den efterlängtat så sköna promenaden blev en smärre pers. Först o främst blåste det småspik därute (svinkallt!) och för det andra hade maken fullt sjå med att hålla koll på Lukas som var allt annat än sitt bästa jag. Själv försökte ja buffla mig fram med barnvagnen och varna maken för andra hundar. Ett smärre projekt i sig.

Det blev alltså ingen längre promenad. En ganska bökig en längs bryggan ut i hamnen och en god (men svindyr!) fika på ett mysigt café. Dock valde vi att lämna hundarna i bilen när vi fikade. Macka för över sextio spänn är lite väl magstarkt för min del men det var vad kalajset gick loss på.. o då bör jag tillägga att det var en varm macka med enbart grönsaker på. Mage att ta betalt?! De skall dock ha en eloge för en mycket god grönsaksmacka och för att de bakar de mesta av sina grejer själva. Det gick dessutom att styra vad man ville ha på mackan själv så det var ett extra plus i kanten. Kommer säkert besöka det där caféet igen även om det gjorde stora hål i plånkan. Det är inte ett ställe man besöker varje dag! Makens varma choklad gick loss på 45 spänn. Bara en sån sak. Men den var säkert god så det förslog ,)

Tog en extra promenad när vi kom hem eftersom vi tyckte lite synd om vovvarna. Blev ju inte så mycket nosa av för deras del i Skärhamn. Blev en runda runt Norums kyrka där det dagen till ära var bröllop på g. MINNEN! Kan inte fatta att det är snart ett år sedan vi blev äkta makar, jag och min älskade man. Time flies.. det är inget snack om saken..! Nu är vi dessutom tre. Eller tja, beroende på hur man ser det. I våra ögon är vi trebarnsfamilj, det blir med andra ord fem totalt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar