måndag 25 juni 2012

Intresse för iberogast

Jag ser att det är många som är intresserade av att läsa om och finna information om Iberogast. Det växtbaserade "läkemedlet" mot IBS och funktionell dyspepsi. Jag förstår att det är många som läser om den men som själva inte vågat testa. Min erfarenhet säger mig att ett medel som hjälper en person behöver nödvändigtvis inte vara bra för nästa - och vice versa! Alltså är det bästa man kan göra om man är intresserad av detta "läkemedel" att testa det själv. Det är enda sättet att komma fram till om det funkar eller inte.

För mig var iberogast inte lösningen på problemet, inte något av dem om jag skall vara helt ärlig - men det finns de som blivit av med illamående och annat obehag - liksom det finns de som finner lindring i att dricka starkt fänkålste eller te av pepparmynta. Alla är vi olika. För mig sitter de mesta av problemen dock i själva tarmfunktionen, peristaltiken och tarmarnas urkassa placering i buken - alltså hjälper inte mediciner något vidare för min del. Men jag är ändå glad att det finns såna här växtbaserade historier som kan hjälpa några även om den stora mängden förblir utan hjälp. Allt som är framställt på naturlig väg utan massa kemisk gojja är väl att föredra?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar