fredag 15 juni 2012

Mot strängnäs!

Det har blivit dags att bege sig snart.. till Strängnäs för att träffa släkten och till Huddinge för att träffa läkaren. Dagen till ära har jag som vanligt kanonont i magen och tarmen spasmar som sjutton. Överskridit min dos relaxit och resulax för länge sedan och magen bara fortsätter molvärka och köra.. för att inte tala om dessa hemska kramper. Efter en pers med kallsvettning och svimningskänsla på dass kan jag helt enkelt inte ta fler medel.. måste ta lite kortison för att minska svullnaden istället om jag skall palla dagen, fantastiskt med denna onda cirkel :(

Trerätters och en flapjak (hur smart var det??) igår var ingen höjdare med en mage som var åt skogen redan innan. Ännu mer osmart med tanke på dagens resa. Vad tänkte jag med? Arslet? Nej, då hade det inte blivit så här. Jag tänkte inte, det är nog det som är den hemska sanningen. Ibland börjar jag undra om jag är så "Blond" som min bror faktiskt påstår ibland. För tja, ibland är jag bra korkad!!

Hur som helst. Ingen idé att gråta över spilld mjölk sägs det. Gjort är gjort nu gäller det bara att göra det bästa av den här dagen. Som ser ut att bli en regnig en.. i alla fall i sörmland. Här på västkusten ser det ut att bli lite finare väder, men vi är ju vana.. att bege oss till "fel" sida landet när vädret är som bäst på andra platser!

Nja, vad är väl en bal på slottet..  lillan börjar skrika, dags att byta blöja, mata och sen packa bilen för att påbörja färden som jag misstänker kommer ta ett tag..

Det kommer förmodligen bli ett uppehåll på några dagar här på bloggen, men om inte annat är jag tillbaks igen på tisdag eller onsdag, Förhoppningsvis även nån gång däremellan, men det återstår att se! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar