fredag 8 juni 2012

Uteblivet läkarsamtal och uppskjutet läkarbesök

Det har inte varit min dag idag. Först och främst ringde min läkare i Kungälv aldrig upp. Varför blir jag ens förvånad? Sjukt att man skall vara glad OM de ringer på bokad telefontd. Man kan tycka att det vore en självklarhet. Skiter de i att dyka upp på bokade läkarbesök också? Om man nu inte hinner ringa av nån anledning eller om man är sjuk, borde då inte någon annan på samma avdelning kunna ringa upp och meddela detta..? Så slipper man gå på tå med telefon med sig överallt o riskera att tappa den i dasset av stress igen..  tydligen inte. Jag blir bara så trött.

Istället ringde en sköterska från Huddinge och meddelade att man blivit tvungna att skjuta mitt läkarbesök som var planerat till torsdag nästa vecka framåt. Till måndag istället. Skit säger jag bara. Så många vi involverat för att få detta att funka. Maken har fixat med jobbet, hundvakt var bokad (mamma men ändå!), boende fixat och besök hos kusinen inbokat. Bara o börja om från början?! Nu löste sig det mesta ändå, men några av sakerna gick inte att fixa bara sådär. Jag blir så trött även på den fronten. Tänk om något kunde gå smidigt..

Lillan har varit vaken mycket idag och tränat på att hålla huvudet uppe när hon ligger på mage. Roligt! Dessvärre har hon kinkat en del också och inte sovit så mycket vilket resulterat i att hon blivit övertrött..  nu hänger hon på min mage (multitaskwoman... ;)) och slumrar mot mitt bröst men att lägga henne i sängen kommer inte på fråga idag. Det är en bestämd ung dam och hon är vääääldigt lättväckt. Om man rubbar henne vill säga. Ljud har hon, tack o lov, mindre ont av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar