torsdag 21 juni 2012

Allergi mm

Har varit hemma ungefär ett dygn och detta dygnet har varit en pers. Allergi utan dess like, vet inte när det var så illa sist? Verkar som jag överreagerar mot allt. Immunförsvaret går på högvarv. Näsan rinner konstant trots att jag kört med nazaleeze sen i februari och den hållit det ganska bra i schack. Ögonen svullna o svider, huvudet värker.. allmän trötthetskänsla i kroppen o denna överjävliga mage på det. Att den inte mått bra av helgens behandling råder ingen tvekan om. Tio resulax/relaxit per dygn är inte direkt en optimal dos och ändtarmen protesterar hejvilt. Försöker behandla smärtan där med xylocain och xyloproct (kortison) men resultatet av det är ju bara att slagget från de förbaskade supparna fastnar i tarmen och måste ut med hjälpa av - ännu mer resulax! Hua. Ond cirkel vet inte riktigt hur jag skall bryta den just nu men en sak är säker: den måste brytas snart!

Midsommar imorgon innebär mer (och god) mat i överflöd. Släktingarna skall egentligen komma ner och besöka oss men vi får se hur det blir med det. Hunden verkar ha gått och eventuellt brutit en tass.. skit också. En olycka kommer sällan ensam. Men jag hoppas det inte är så illa, att det bara är en klo som tagit lite stryk och att de kan komma trots allt. Våra egna hundar är för tillfället helt obstinata. Konkurrens är inget de uppskattar, inte nån av dem och detta visar de med sin yttersta tydlighet idag. När man har som minst ork.. passar de på som mest..

Vi får se vart den här dagen slutar. Nåja, det är i alla fall fint väder ute och jag siktar på en god lunch! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar