måndag 4 juni 2012

Botox dröjer.. igen :-/

Pratade med supergulliga Maria på Huddinge idag. Maria är min favoritsköterska, inget snack om saken. Alltid trevlig och tillmötesgående. Sånt bör uppmuntras! Nu hade hon äntligen fått besked från min läkare angående remissen till kirurgen för att göra ny botoxbehandling och en ny analmanometri med ny utrustning. Dessvärre var det inget positivt svar. Remissen har återigen (för tredje gången?) gått tillbaks till min läkare då kirurgen på kolorektal inte anser sig hinna göra detta innan sommaren..  ok, det kan jag köpa men vadå gå tillbaks? Hon hade skrivit i remissvaret att en ny remiss bör skickas in igen efter sommaren för att planera in behandling.

Alltså, kan man inte bara boka in den efter sommaren direkt? Det här är något jag inte förstår mig på.. all denna jävla byråkrati inom vården. Hur svårt kan det vara? Scheman eller ej, det är väl bara att införa ett kösystem i datorn. Har jag otur hinner min valfrihetsremiss gå ut också. Det vore ju kanon. .att behöva bråka med valfriheten igen också.. men förhoppningsvis skall det inte behövas. Den gäller trots allt ett halvår och det var ju inte länge sedan jag fick den förlängd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar