tisdag 12 juni 2012

Bakslag.

Det är en rätt talande rubrik på dagens inlägg. Bakslag big time. Det var vad jag hade igår. Fy fan. Förmodligen på grund av allt det skitbröd (=vetebaguetter) jag stoppade i mig dagen innan och pga att magen var i totalt katastrofläge innan dess. Fick inte ordning på den igår heller och efter lunchen var den otroligt orolig och uppspänd. Dock ingen dålig lunch i min mening! Kall fransk potatissallad på färsk potatis och tzayspett med en kall sås baserad på yofu och lite fetaost. Kladdkakan jag smäckade i mig efter var inte heller den värsta typen, inget mjöl i den men en hel del choklad. Brukar dock inte få ont av choklad..

Försökte få ordning på magen lite tidigare igår eftersom vi skulle iväg och kika på ett hus. Big no no. Både vad gäller skick på hus och mage. Magen gick åt skogen istället för att, som planerat, bli bra. Kvällen slutade med att jag gick o la mig vid  halv tio med världens magplågor och lämnade maken i sticket med tv:n och den där usla Sverigematchen. Ja, den var väl rätt usel? I alla fall det jag såg. Men jag är ju inte nån fotbollsfantast heller. har aldrig fattat grejen. Massa vuxna karlar som springer som idioter efter en boll o åmar sig när de lyckas pricka mål. Jaja, vad är väl en bal på slottet. Det är ju kul de gånger Sverige vinner i alla fall. Den saken förstår jag mer än väl!! :)

Idag.. magstatus är inte så bra idag heller. För många resulax redan innebär att jag inte kan ta fler och tarmen håller på att svämma över. Ordagrannat. Väntar samtal från Sköterskan på kungälv idag eftersom hon lovade ringa igår eller senast idag och jag har ännu inte hört något. Vi får väl se..  man börjar liksom vänja sig vid att de säger en sak o gör en helt annan. Barnläkarkontroll med lillan idag också. Skall bli spännande att se hur stor hon blivit den här gången!! Jag tippar att hon i alla fall ligger runt fem kilo.. vi får väl se hur lång från sanningen jag är!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar