lördag 21 april 2012

Viktnedgång

Mina gravidkilon försvann lika fort - nej MYCKET fortare än de kom. På två veckor rann över sju kilo av mig bara sådär. Utan att jag gjorde ett skvatt för att bli av med dem? Medans andra kämpar med sina gravidkilon verkar jag få kämpa för att få behålla dem. Eller hur det nu var? Min diet med choklad och sojaglass verkar inte funka så bra.. eller så är lillan väldigt sugen på just de ingredienserna!? Kanske krävs det extra mycket av dem båda för att bilda bra mjölk, vad vet jag??

Lite jobbigt dock att de byxor som för två veckor satt så tajt o bra plötsligt hänger runt låren. Att magen blivit mindre klagar jag inte över, den var rätt jobbig på slutet (även om den innehåll nåt helt fantastiskt) men att resten av kroppen krymper på kuppen, det hade jag lätt klarat mig utan. Som jag kämpat för att lägga på mig dessa kilon.. att gå upp sju kilo är bra mycket svårare än att bli av med dem.. urgh. Känner alltså inget dåligt samvete över att middagen ikväll inte (heller) hör till de mest hälsosamma. Eller vad då hälsosamma? Vem avgör egentligen vad som är hälsosamt? Det där ändras ju från dag till dag då det kommer nya rön hela tiden. Imorgon är potatis kanske bland det bästa man kan äta.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar