lördag 14 april 2012

Försäkringskassan, suck!

Fick äntligen svar på mitt mail till försäkringskassan. Det angående det där brevet jag fick om att jag måste ansöka om fortsatt sjukpenning på grundnivå (nummer två i raden vill säga). Det som var postat efter att de registrerats på FKs hemsida att de mottagit min ansökan om just detta. Blir så trött! Dessa förbannade "automatiska utskick". Tänk om man kunde kontrollera innan man stressar ihjäl folk...? Det verkar inte vara deras melodi.

Litet utdrag ur mailet (jag kom ju inte fram på telefon till min handläggare den här gången heller, jag har ju "bara" försökt nå henne i ca en mån.. Urgh vad har man en handläggare till när hon aldrig är tillgänglig???

Hej!

Du behöver inte sända in någon ytterligare ansökan, vi har mottagit den 2 april, precis som du anger i ditt mail.
Förmodlingen har det gått ut ytterligare en ansökan med automatik, vilket sker i vårt system när det är en viss period kvar på din sjukskrivning.
...................................................................
Med vänlig hälsning

Försäkringskassan



Tänk om försäkringskassan kunde ge lika bra service och handha sina ärenden lika snabbt som de förväntar sig att vi, vanliga dödliga, skall komma in med alla dessa blanketter, intyg och så vidare. Då kanske systemet faktiskt hade fungerat. Nej, istället slösar man resurser på att ligga på sjuka människor o hetsa dem till döds istället för att försöka underlätta och de problem som uppstår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar