måndag 2 april 2012

Elemental 028

Det gick sådär med dieten igår. Elemental 028 vill säga. Fick upp dem hela tiden, mår inte bra av sötningsmedel o dessa djävulens påfund innehåller ju både socker o sötningsmedel. VARFÖR?? Kan de inte nöja sig med en av de två.. måste de kombinera det värsta av två världar? Dessutom fulla med kemisk gojja, smakförstärkare o you name it.. som maken sa de innehåller allt man försöker undvika i vanlig mat.. typ :-/  det värsta är ju att jag inte har så många märken att välja på eftersom jag är allergisk mot mjölkprotein och många av de här näringsmässigt kompletta tillskotten är baserade på just mjölkprotein.. :-/

Hua.

Jag fick i mig tre igår.. sen syndade jag o drack ett stort glas sojamjölk och en tallrik sojayoghurt.. en liten oatly havredryck med chokladsmak också... behövde ju få i mig energi  och fick inte tillräckligt från de tre drycker jag lyckades få i mig. Ansåg att det var bättre än att äta vanlig fast mat i alla fall. Jag hoppas att jag hade rätt.

Mådde fan imorse med, illa, så jag tog en tallrik naturell sojayoghurt och ett stort glas äpplejuice. Får se om jag kan få ner lite fler näringsdrycker under dagen men jag ser inte fram emot dem..

Dagen D är här redan imorgon så det kan hända att jag blir lite frånvarande här på bloggen ett tag..  vet inte hur jag kommer må.. men jag är inställd på det värsta - så kan det bara bli bättre?! Antar att jag kommer ligga spyfärdig några dar och blir positivt överraskad av allt annat än just det! Hinner jag så uppdaterar jag i eftermiddag men det är ju många procedurer som skall gås igenom.. dubbelduscharna gånger två samt alla dessa byten av sängkläder o nattkläder o dyl.. sen bär det av.. tidigt imorgon bitti. Får se om det blir nåt påskfirande för min del!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar