onsdag 11 april 2012

En liten mage var i min värld STOR mage

Alla jag mötte under min graviditet kommenterade hur fruktansvärt liten gravidmage jag hade. Det var inte en gång folk kollade snett på mig när jag förklarade hur långt gången jag var eller då de fick reda på att jag väntade barn. Alla kom med samma kommentar. Liten mage! 

För mig var magen enorm. Har aldrig haft så stor mage? Den rymde trots allt en bebis på näst intill 3 kg så så liten kan den inte ha varit. Tog lite foton dagen före snittet för att dokumentera. När jag ser dem idag kan jag faktiskt inte annat än hålla med mig själv: magen var stor! Andra får tycka o tänka vad de vill, men i min värld var den det. Nu är den många stl mindre, men ser ganska fyrkantig ut. Svullnaden runt snittet är rätt elak och lite blågrön. Gör ont att ha vanliga byxor så det är bara att gilla läget o leva i mysbrallor. Vad är väl en bal på slottet? Försökte prova byxor på Gina Tricot idag men gav upp ganska snabbt då jag insåg att mina ben o min mage inte är direkt synkade för tillfället. Benen smala som stickor o magen svullen som.. tja, efter ett kejsarsnitt helt enkelt. Det får ta den tid det tar. Tills dess får jag väl vandra omkring i mina mysbrallor o låta folk undra ;)

Min stora lilla gravidmage i vecka 36++

2 kommentarer:

  1. Ja så liten magen hade du ju inte! Min va klart större, men så va båda mina pöjkar klart större också! Njut du av mysbrallorna ett tag till. ;)

    SvaraRadera
  2. Eller hur! :) O du har rätt i att killar brukar vara större än tjejer.. hon vägde ju trots allt närmare tre kilo när hon kom ut så så liten kan den ju faktiskt inte ha varit ... nånstans fick hon ju plats :) Mysbrallor it is! De andra går inte på.. mammabrallorna (vissa modeller) funkar men några har ju en söm som sitter alldeles på fel ställe (vid mitt snitt där svullnaden är) och de funkar mindre bra.. hua smärta.

    SvaraRadera