söndag 1 april 2012

Usch, näringsdrycker ÄR djävulens påfund :(

Är riktigt deppig idag. Har ju bestämt mig för att leva på näringsdrycker (elemental 028) ett par dagar nu för att få tarmen att lugna sig.. det går sådär. Den naturella varianten som jag försökte smaksätta med hallon sket sig totalt. Det gick bara inte att dricka. Vilken kemisk gojja säger jag bara! Blev till att ta till tetrapaken.. det vill säga de smaksatta varianterna.. urgh! "sommarfrukt" smakar allt annat än just sommarfrukt!! Kemisk gojja där med plus en massa socker OCH sötningsmedel.. rapat skiten sen imorse. Bestämde mig (dumt val?) till lunch för att jag var värd en STOR portion glass i solen på balkongen.. nästan flytande diet det med.. bara lite frusen? ;) Ok, jag inser att det var ett dåligt argument men behövde verkligen något som tog bort den där hemska smaken ur munnen o halsen.. rapade glass o kaffe istället. Hua. Lagade thaimat till maken, fy fasen vilken pina att se honom ÄTA vanliga mat och TUGGA vanligt mat.

Nåja, glassen måste ju i alla fall bli mindre avfall än om jag hade ätit vanlig fast mat..  nu har jag smäckat i mig en till näringsdryck. Grapefrukt skall den smaka.. gör den det? Icke! Men den går på nåt sätt ner ändå. Man tappar i alla fall matlusten av dem det är en sak som är säker! Eller förresten nej.. inte matlusten men lusten att ta en dryck till.. det har inte ens gått en dag och jag längtar redan efter mitt nästa, riktiga mål mat. Tror inte jag kommer fixa den här dieten tills veckan är slut.. vi får väl se hur det går.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar