söndag 22 april 2012

Illamående mamma

Fick samtal från min mamma imorse, tyckte det var lite konstigt att hon inte hört av sig som hon brukar och smsade för att fråga hur gårdagen var. Fick ett snabbt svar att läget inte var något vidare. Hon hade kräkts hela natten. Oroligt! Min mamma är näst intill aldrig sjuk.. och nu har hon spytt hela natten. Blir orolig. Haft kontakt med henne hela dagen och hon har inte direkt blivit något bättre.

Nu har jag rotat igenom medicinskåpet och plockat ihop en kasse lm, resorb och coca cola som jag tänker slänga bort till henne. Jag hoppas det skall hjälpa.

Lillan har inte heller varit riktigt fit. Vill inte suga tomt i tuttarna vilket inneburit att tuttarna inte heller fyllt sig som de ska. Fått ge henne ersättning idag som kompliment, vilket vi försökt undvika pga alla de skumma substanser dessa innehåller. Skit. Känner mig som en dålig människa men vad gör man? Försökt pumpa för att hon skall få leva exklusivt på "min" mjölk men idag har det helt enkelt inte velat sig. Orolig även på det planet med andra ord! Tänk om man kunde slippa denna ständiga oro..

Min egen mage mår sådär idag ärligt talat. Har definitivt mått bättre men har också mått betydligt sämre. Vi får väl se hur det utvecklas men känner mig smått magsjuk i magen jag med. Mår dock inte illa så nån kräkning lär det inte bli tal om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar