lördag 28 april 2012

Riktigt ont i magen. :(

Idag har varit en sån där dag. Dagen efter. Dagen efter för mycket mat och för mycket sötsaker. Bådar sällan bra i mitt fall. Magen tar stryk. Det tar några dar innan den är i fas igen. Så även den här gången. Man kan undra hur länge det tar innan man lär sig? Efter alla dessa år borde jag veta. Det slår ju sällan fel, ändå är det så förbaskat svårt..

Idag har magen molvärkt mer eller mindre hela dagen. Maken o mamma har varit nere o grejat med båten och jag har haft hand om lillan här hemma. Lillan som också haft ont i magen och inte direkt visat sig från sin bästa sida. Mycket vaken, mycket gråt. Har gjort mitt bästa för att trösta henne men hon har inte direkt varit lättmutad. Tar på krafterna men på nåt sätt går det? Tog en långpromenad på över en timme med henne tidigare idag men kände att det tog på krafterna. Yr. Mådde illa. Hon var i alla fall lugn då. Tack o lov!

Dessvärre satte hon igång så snart vi kom in igen och fikan som jag skulle förberett åt mamma och maken blev något försenad. Brände nästan de varma mackorna och bullen fick en lagom krispig yta. Nåja, jag gjorde så gott jag kunde.

Magen molvärker o det blöder igen. Vet inte om det är något jag gör eller om det skall var så här men antar att det visar sig med tiden..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar