onsdag 25 april 2012

Bakslag.. stress o dåliga magar går inte ihop :(

Har fått bakslag med magen igen. Väntade bara på det. Började ju för ett par dagar sedan, då jag kände att det blev stegvis sämre. Mer gaser, mer kör.. svårare att få ut nåt. Imorse, efter akupunkturen och tandläkarbesöket bestämde sig magen för att lägga av rejält. Tokkörde o ville inte alls samarbeta. Betedde sig mer som min gamla vanliga överjävliga mage. :( Fick ta fler resulax o relaxit, vilket jag försökt undvika pga ändtarmskrampen o att jag inte kan använda min bräda om de fastnar.. men igår hade jag inget val. Det fastnade såklart och det tog länge innan jag kunde göra mig av med de värsta gaserna. Natten var dessutom jobbig, rent magmässigt.

Imorse var det samma sak. Relaxiten gav nästan inget resultat så jag fick ta en till, vilken i och för sig fick med sig en del men på tok för lite. Dessutom satte ändtarmskrampen i för fulla halsar..

De senaste dagarnas stress o press har nog gjort sitt till saken. Att flänga fram och tillbaks och ha en massa tider att passa o rutiner att sköta, det funkar inte riktigt i min värld. Magen har fått komma i sista hand och det protesterar den nu höljutt emot. Jag måste sköta min tarm och jag måste den låta få den tid den behöver annars går det åt skogen. Som det gjort nu med andra ord. Det går inte att kompromissa på det planet.. hur mycket jag än vill.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar