fredag 13 april 2012

Oxytocin, magkramper o tarmgaser?

Min mage, har av nån underlig (men otrolig tacksam!) anledning blivit bra mycket lugnare sen vi kom hem från BB. Gasmässigt framförallt. Att få igenom skit tog mig över en vecka men när det väl börjat komma igång .. gud vilken lättnad!! Dock är tarmkramperna ett elände.. de som inte vill släppa igenom något alltså. Hur som helst har jag lyckats hålla den biten någorlunda i schack i alla fall.

Men gaserna.. jag undrar om det har med oxytocinets verkan att göra? Jag menar jag som haft ENORMA besvär med gaser som inte kommer ut i årtionden?? Ett rent helvete.. de kan ju plötsligt inte bara ge sig sådär utan vidare. Speciellt inte som jag hade Fruktansvärda mängder direkt efter operationen och några dagar därefter innan jag lyckades knåda ut dem (vilket var ett helvete med sår på magen). Den biten är bättre.. det skall bli spännande att se hur länge det håller. Har ju inte direkt ändrat min kost till det bättre. Den som lever får se.. men något hormonrelaterat måste det vara. Jag är tacksam så länge det håller! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar