tisdag 21 juni 2011

Today is not a good day..

Verkligen inte. Trött, hängig, noll inspiration.. ont i magen som satan.. inget som går med mig idag känns det som. Fick besked om att jag har en reservplats till utbildningen jag sökt i höst, men ärligt talat vet jag inte om jag är så intresserad längre.. plugga två år på högskola för att få en lön som är lägre än jag hade innan jag blev sjukskriven UTAN att läsa denna utbildning? I bästa fall får jag en lön som motsvarar det jag hade när jag blev sjukskriven, dvs detta skulle i så fall motsvara högstalönen.. känns helt sjukt. Studielån i två år för att sen få en pisslön? Känns inte direkt motiverat. Då kan jag lika gärna ta upp mina gamla bana eller sadla om helt när dagen väl är kommen och jag kan ta mig ut i nån form av arbete igen...

Man blir nästan mörkrädd.. men men. Nu vet jag det i alla fall och kan förhoppningsvis lägga den stressen lite bakom mig. Sitter här o trampar o kämpar med magen nu. Tanken är att ta mig ner till Göteborg o göra kärleken sällskap lite senare idag men kroppen skriker att jag ska stanna hemma.. jobbigt att alltid vara i konflikt med sin egen kropp? Man önskar att man nån gång kunde sluta fred, men det känns som att önska det omöjliga. Just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar