torsdag 9 juni 2011

En regnig dag

Morgonen började inte bra idag. Regn. Kvavt. Skallebank (nej, jag är inte bakfull, jag drack inget annat än apelsinjuice igår - kanske den jag är bakfull av??!) magont.. allmän sjukdomskänsla. Svintrött. Ingen bra start. Molande värk i magen och hugg ner till höger (tjocktarmen med andra ord, den förstorade biten.. fantastiskt..)

Började morgonen med ett pass på brädan.. min kära vän tillbaks efter tre veckor.. om jag saknat den? Nja.. jag trodde jag skulle bränna den på bål.. men insåg att den är min räddare i nöden och behöll (alla tre!) Jo, jag äger tre stycken.. så sjukt är det.. en till båten, en hos mamma och en hemma.. man lär sig ta sig runt på nåt sätt?!

Var en pers att få ner frukosten idag. Jag lyckades men det tog emot. Magvärk x 1000. Det sjuka är att den fortfarande smakade gott. Bara det att magen inte ville ha den. Över huvud taget.. 

Sitter här o trampar igen. Back to normal shit. Försöker klara mig utan resolor ett tag för att slippa än mer huvudvärk och märka skillnaden tydligt före o efter dosan UTAN resolor. Före testet knaprade jag ju Resolor dagligen. Tarmen strejkar redan. Nån som är förvånad? Knappast.. den enorma tröttheten som tillkommer gör inte saken bättre. Inte nedstämdheten heller.

Tog en löptur igår med sambon. Första på tre veckor! Här går vi ut hårt. I värmen o allt.. ;) trodde jag skulle ha träningsvärk idag men känner igenting, sprang trots allt ca 5 km?! Orkade hela vägen även om det var förbannat segt sista biten.. märks att jag lagt på mig- mer vikt att släpa runt på haha.

Magen kändes relativt bra igår under löpturen. Den gungade lite sådär gott. Dock blev det bakslag så snart jag stannade när vi var klara. Faaan vilken magsjukekänsla. Magen svullna upp som en jordglob. Trots närmare en timme på brädan före löpturen..  allt är inte guld som glimmar? Men jag är i alla fall stolt att jag tog mig runt och det gjorde gott för själen. Kände mig hurtig!! (bäddade gott för den enorma skålen glass jag tryckte i mig efteråt - det skall ju vara nån form av balans också ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar