tisdag 28 juni 2011

Morgonstund har guld i mun

Idag håller jag med. En fantastiskt härlig promenix med vovvarna imorse (om man bortser från att Lukas tyckte det var för varmt och lade sig ner redan innan själva promenaden börjat så att säga..). Härligt väder, kunde knappast önska mig bättre.. tyst, orört.. fåglar som kvittrar.. ja, underbart helt enkelt. Det var en skön start på dagen.

Magen var dessutom rätt lugn imorse. Efter 45 min på brädan tyckte den väl att jag kunde få en break, för ovanlighetens skull. Skönt!! Höll inte så länge dock. Inte längre än den lika långa promenaden. Sen var det kört. Frukost o ännu mer kört. Badade Tuffe för att smälta frukosten och nu sitter jag här o trampar. Planen är att magen ska ge med sig lite under dagen. Ta en cykeltur ner till havet o käka lunch där med min älskling som jobbar hemma idag. Liten break får man unna sig i det fina vädret?? Håller det tills ikväll är tanken att vi skall ge oss ut på böljan blå och fiska lite. Ser jag fram emot. Inte själva fisket då, men båtturen! Det sägs att sjön suger och jag kan inte annat än hålla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar