torsdag 23 juni 2011

Iberogast - recension..

Nu har jag käkat slut (eller druckit slut) på en hel flaska iberogast. Använt den frenetiskt, 20 droppar i lite vatten före maten tre gånger om dagen. Minst.

Har det hjälpt? I'm afraid not.. men så är det inte mycket som biter på mig heller.. en bra örtkombination, som så många andra men mina besvär har den inte rått bot på. Vare sig uppblåstheten eller magsmärtorna.

Förhoppningsvis finns det andra som fått bättre resultat av just iberogast, men jag skulle ljuga om jag påstod att den hjälpt mig. Å andra sidan finns det ju de som mår bättre av PROIBS också och där talar vi verkligen döden för min mage. Iberogast har i alla fall inte förvärrat några symtom. Inte heller har den skapat några nya som inte redan fanns. Till skillnad mot PROIBS vill säga.

Summa summarum: jag kommer nog inte köpa den produkten igen.. nästa gång kör jag vidare på kollodialt silver och tarmbakterier. Probion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar