tisdag 14 juni 2011

Hormoner får magen att jäsa!

Igår var igen rolig dag. Magen tokjäste i stort sett hela dagen. Värst var det naturligtvis på eftermiddagen/kvällen - men det var i sin helhet en ganska jobbig dag. Kändes som det mesta var påväg tillbaks - i sin fulla karaktär så att säga. Tillbaks från före SNS tiden vill säga.. kändes som jag var tvungen att behöva ta en resulax till på kvällen eller spendera natten på brädan men jag härdade ut genom att knåda runt tarmen i soffan. Om o om igen.

Det hela blev självfallet lite enklare av att vi kom oss ut på en cykeltur, jag o kärleken, o fick skakat om tarmen lite före kvällsmat. Hjälpte dock inge vidare. Under tiden kändes det bra men inte när vi kom hem. Idag känns det i rumpan men det är en annan femma och inget jag ser som nåt större problem *S* bevisar väl bara att vi trampade på rätt bra haha.. cyklar trots allt varje dag här hemma.. om än i betydligt långsammare tempo o utan uppförsbackar som tar emot ;)

Kollade bröllopsresor igår också o bestämde vart vi skulle åka. Kände mig smått lyrisk. Det var lycka! Gud vad jag längtar. Pirrar i hela kroppen. Magen till trots. Jag bara SKA va bättre till dess. Med ett permanent implantat o min bräda tror jag bestämt att min livskvalitet kommer förbättras avsevärt. Det gäller bara att komma dit också o att inte låta det dra ut för mycket på tiden!!

Hur som helst. Insåg imorse varför jäsningarna var så jävliga igår. Eller rättare sagt jag fick en alternativ förklaring. Både till gårdagen och sista veckan med SNS när allt bara gick åt skogen o magen var tillbaks till dålig status.. eller i alla fall sämre än den var de två första veckorna.. ägglossning! Jag mår alltid sämre ca två veckor före mens, har alltid gjort men eftersom inget varit som det borde det här året så var det svårt att ha koll på den detaljen.. men morse fick jag alltså i alla fall den biten bekräftad då jag vaknade o hela toastolen blev röd. Tja, det är väl positivt i allt elände att kroppen verkar vilja funka igen men just idag hade jag nog gärna varit utan den lilla detaljen.. dock känns det lättare att hantetera en tokjäsande magen när man vet vad det beror på o man har en förhoppning om att det kommer bli bättre om några dar.. vi får väl se.

Skall ta mig ner till stora staden idag vilket alltid är ett smärre projekt.. vi får väl se hur det går.. projekt på många sätt. Vet att mitt humör, när jag kommer hem, inte kommer vara på topp. Det är det aldrig när magen brakar löst och sällan på eftermiddagarna. Under SNS perioden måste jag säga att humöret var bra mycket bättre.. bortsett från sista veckan när det gick utför igen .I takt med magproblemen vill säga. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: magen styr mitt liv. - Men målet är att ändra på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar