onsdag 8 juni 2011

Första dagen på tre veckor utan SNS

Då var det alltså dags att utvärdera dagens sanning. Första dagen utan vare sig provstim, resolor eller dylikt. Ännu ingen resulax men den lär bli nödvändig innan dagen är över med tanke på hur läget är nu. Dock inte tokvärk ännu, bara sådär lite lagom.. ehrm, ja lite lagom - hur man nu bättre definierar det? Allt är ju relativt. Nån annan hade kanske tyckt det var outhärdligt, men allt beror ju på vad man är van vid.

Har intagit frukost. Magen protesterade direkt. Innan frukost fick jag till o med pressat ut lite gas. Dock körde det ihop sig rejält när jag stoppa första skeden flingor i munnen. Vi får väl se vad som händer nu. Gaserna luktar ju inte direkt mumma, jobbigt när man är van att ha gaser som inte luktar över huvud taget! De brukar bara vara enorma i sitt omfång så att säga.

Ryggen ömmar, det känns där elektroderna suttit (ungefär som efter ingreppet, möjligen något mindre) utslagen är kvar men att börja morgonen med en dusch var smått fantastiskt! Att kunna röra sig obehindrat var även det en smått fantastisk upplevelse.

Fick städat lgh för första gången på tre veckor igår. Nog för att min kära sambo gjort sitt bästa, men när man är van att ha saker på ett vis.. och inser att de inte blir så när nån annan gör dem.. så kliar det liksom i fingrarna? Jag vet jag är lite perfektionist på det planet. Men inte på alla plan ;) Man får välja sina strider!!

Ser ut att bli en fin dag idag. Igen. Varm. Vovvarna verkar inte jättenöjda men de åt i alla fall lite imorse. Alltid bra när dagen börjar utan strul med dem också.. de vill ju inte äta i värmen och jag förstår dem! Fattar inte att jag själv satt o stoppa i mig choklad i hettan igår..? Det var ju inte ens gott.

FIck halsbränna av apelsinjuicen jag drack till mackorna också. Brukar inte dricka juice till mina mackor, men igår var jag sugen. Var så förbannat varmt på balkongen och den var sådär härligt läskande.

Planerar att ev dra med sambon på kvällscykelfika när han slutar jobbet idag. För att skaka runt i magen lite. Men det beror ju på hur läget förändras under dagen. Den som lever får se. Vädret spelar ju också in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar