torsdag 23 juni 2011

Dödskallehalsband

Jag vet inte vad det säger om mig, men min kreativitet sträckte sig idag till att tillverka ett halsband. Med en rosa dödskalle och en rad blå och lila pärlor. På platsband. Hm. Är jag på glatt humör eller vad är det frågan om?

Har haft en hemsk magdag hela dagen idag. Inget är som det ska. Vad gör jag? Stoppar i mig choklad. Tycker synd om mig själv. Har sällan hjälpt förr men min tröga hjärna verkar inte fatta grejen.. inte alls faktiskt. Jag blir så trött på mig själv?

Har varit en helskum dag i det stora hela. Inget har riktigt varit som jag hade tänkt mig. Hur ofta blir det det? Som man tänkt sig? Inte ofta, men det vore ju trevlig med lite omväxling..

Middagen är i alla fall förberedd. Så pass mycket som det bara går. Fisk, fläskfile, potatissallad och marinad till den. Sallad, förrätt (ja, det blev en idag med.. hade inte tänkt men det blir som sagt sällan som man tänker..) en lchf paj (ja, kan man tänka sig?!) och bara vaniljsåsen återstår att vispa. Ingen lchf där inte men en vanlig hederligt god vanlijsås :) Nån måtta får det vara :)

Har förberett mina bröd och kumminsmulor och sitter här o trampar med en mage som helst vill lämna kroppen. Det hade varit skönt. Att få kasta bort den och slippa se den igen. Eller känna. Framförallt det: känna. Vilken dröm det hade varit. Imorgon är det midsommar. I år igen. Får hoppas det blir en snäll midsommar. Magen orkar inte med några elaka i år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar