torsdag 9 juni 2011

Dagens mission: GÖRDEL

Idag bär det av till stora staden Göteborg igen. Denna gång skall jag till ortopedtekniska och prova ut en maggördel för att hålla tarmarna på plats. Kommer förmodligen få bekosta hjälpmedlet själv eftersom det enbart är stomipatienter eller bråckpatienter som får detta bekostat för sig? Lite sjukt kan jag tycka med tanke på alla kostnader vården av min trasiga mage kostar mig. Vad är det för skillnad på en patient med ljumskbråck och en patient med bråck på andra ställen.. suck. Rättvisa här i världen? Inte.

Gårdagen var rätt jobbig. Behövde inte fundera länge på hur jag mådde innan jag testade SNS. Besvären kom tillbaks bums. Eftermiddagen var särskilt jobbigt. Jäste hela jävla dan och hur jag än pressade ut de här värkande gaserna kom de bara tillbaks. Härdade ut och skippade resulax på kvällen. Antog min bräda istället. 45 minuter. Sen var det dags att åka till frissan. Bukvärk! De där "härligt smällande" bubblorna som bara vandrar uppåt och gör allt annat än att söka sig ut. En känsla jag inte gärna delar med mig. Eller rättare sagt jag delar gärna med mig, men det är en känsla jag inte önskar någon annan. De som inte haft gaser som fastnar förstår inte hur förbannat ont de kan göra när de fastnar på fel ställen och bara växer och växer.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar