måndag 20 juni 2011

Jaaaaaa! Glädjande besked

Jag väntade mig faktiskt lite mer mostsånd idag på sjukan. Kanske för att jag är VAN vid motstånd. Alltid. Det gick lite FÖR lätt? Kirurgen försökte inte ens grilla mig. OK, han ställde lite frågor om före o efter o konstaterade sedan att det inte finns så många andra alternativ att erbjuda mig, frånsett betydligt större och mer komplicerade risker med tillhörande komplicerade och större besvär..  summa summarum; jag har inte så mycket att förlora i den situation jag befinner mig i. Vi kör.

Jag tappade nästan hakan. Anders med. Dansade faktiskt en liten segerdans utanför sjukrummet. Jaa!

Visst, det kan fortfarande gå snett. Jag kommer inte bli helt bra. Mirakel sker men de drabbar inte mig i så stor omfattning. Jag är glad om jag blir det minsta bättre. Det finns risker, det finns det alltid.. jag blev så till mig att jag till o med missade att fråga om de tänker söva mig den här gången?! SKitmiss! Jag måste ju ta reda på det. Vill inte vara vaken under denna också.. inte när de skall operera in dosa o dra kablar innanför liksom.. det funkade när de stack ut ur kroppen men jag är fan ingen robot. Jag har svimmat av mindre. Betydligt mindre. Då kan de lika gärna söva mig. Jag måste se till att så sker.

Efter sommaren sa de. Jag är ingen cancerpatient. Nej, tack o lov för det.. men jag är heller ingen maskin. Jag hoppas på att det blir i augusti som kirurgen sa, men jag tvivlar på att det blir så snart. Jag gissar på september (Vilket var hans worst case scenario..) o är glad om det blir då. Den som lever får se. Nästa vecka ska jag ringa operationskoordinatorn o tracka lite.. se vad som händer..  idag firade jag med glass. En stor, fet jävla glass från lejonet och björnen. Deras sorbet är kanon. Den är dessutom mjölkfri o inte isig! Bara en sån sak. En stor fet glass o nu sitter man här med magvärk o trampar. Man kan inte få allt. Men en glass o ett efterlängtat besked var gott nog!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar