måndag 13 juni 2011

En jobbig men effektiv dag!

Idag har varit en sån där jobbig dag. Började ju redan imorse då jag vaknade o var kanontrött redan från scratch med magvärk o sug i tarmarna. Bådar aldrig gott.. de där symptomen känns så väl igen. Det slår liksom inte fel.

Morgonpromenaden med vovvarna var en pers. Mötte tre andra hundar som Lukas bestämde sig för att skälla ut. Rejält. Jag försökte få tyst på honom, som vanligt, utan större framgång. Denna gången satte jag mig till o med ner och försökte fånga hans uppmärksamhet på andra saker o strök honom över ryggen. Funka ett par minuter innan han drog omkull både mig o Tuffe. Jag var inte med på det jätteryck han slog till med. Damp i backen med andra ord. Snyggt, omkullvält av en tio kilos shih tzu! Han märkte det knappt ens. Så fullt upp med att skälla ut den stackars taxen.

Tog inte många minuter innan det var dags för nästa möte.. tre små jack russels och en större hund, som jag vet att Lukas avskyr (eller fegar för?!) o samma visa igen.. jag gick in i skogen med vovvarna för att det skulle minska distaktionen, men ICKE. Värre än nånsin var det. Jag undrar va fan jag ska ta mig till med den lille odågan! Ibland är han en liten ängel, men däremellan... visar han huggtänderna om man säger så. Typ hela dan idag. Perfekt när man själv har en av sina sämre dagar..

På tal om sämre. Det var ju det här med magen. Den har inte varit sitt värsta jag, nej långt ifrån. Men den har redan varit bra mycket sämre än den var i går och dagen dessförrinnan. Det märks att den är påväg åt fel håll igen. Suck. Underbart är kort?

Det går så fort att få upp hoppet om en bättre hälsa men ännu snabbare att förlora det då magen gör sig påmind på det här sättet igen. Man glömmer snabbare än man tror- och tur är väl det - vem skulle annars palla med att få mer än ett barn? Kroppens sätt att försvara sig såklart.. fyndigt!

Vi får väl se hur det artar sig imorgon. Just nu känns dock den där cykelturen inte speciellt lockande längre.. värker i hela kroppen. Magen inte minst. Men jag har i alla fall varit effektiv idag. Klippt papphjärtan till bröllopet, badat Lukas (PERS!), städat, promenerat, lagat mat och lunchlådor, lekt med vovvarna, beställt mönster.. tja, jag tycker jag har gjort rätt mycket ändå med tanke på omständigheterna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar