onsdag 22 juni 2011

Sen natt, dålig sömn = magen mår inte bra!

Det var väl egentligen inte så mycket annat att vänta efter gårdagens bravader. Mådde fullmligt fan redan från scratch. Fick inte ordning på magen ens på morgonen och dagen var smärre katastrof. Hade hoppats lösa upp eländet fram på eftermiddagen men lyckades inte och fick dras med tokvärk o kladdiga diarréer som inte ville ut. Magen bestämde sig för att växa istället med andra ord.

Bussfärden till Göteborg var en mardröm. Ännu värre skick när jag väl var framme. Tillsammans med lite lagom stress så var situationen en konstaterad katastrof i kroppen. Skallen var med o jag tror jag lyckades lura de flesta (oj vad man lär sig med åren men oj vad det sliter på krafterna!) sen hur bra det var det vet jag inte..  middagen var helt ok men OJ SÅ SEN och OJ SÅ MYCKET MAT det blev. Var mätt redan efter aptitretaren (Som kom in efter ungefär två timmars väntan?!!) sen var det pasta, bröd, oljor, blandningar av alla de slag.. i alltför stora mängder. Jag vet ju men när man sitter sådär o väntar.. stoppar man i sig mer än vad som är hälsosamt.- för någon! Magen mådde apa med andra ord. Vid tio i elva fick vi dra oss. Då hade desserten ännu inte kommit in på bordet (tur var väl det för vi var knökmätta o mådde illa båda två... golven på incontro var inte direkt knådvänliga även om toan för övrigt var väldigt fräsch..) genomled alltså hela kvällen med tokvärk i magen.

Bussresan hem var om möjligt värre än ditfärden. Tog sjuttio minuter o varje skump kändes som jag skulle få upp allt igen. Kass ventilation o jag trodde verkligen jag skulle börja kräkas. Det gick det med och vid ett landade jag utmattad i sängen -med tokmagvärk. Vaknade sent för att vara mig imorse (läs halv sju) o gick upp vid sju.. är snuskigt trött idag o magen ska vi inte prata om. Den fixar inte sånt här.. har suttit i kö till operationskoordinatorn på Östra, men orkade inte vänta.. min vanliga verkar ha semester så jag tror jag skickar ett mail istället.. lär ta ungefär lika lång tid för dem att läsa som för mig att sitta i kön.. då finns dessutom mina frågor o önskemål på papper..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar