fredag 17 juni 2011

Läkarsamtal på utsatt dag

Min läkare i Kungälv ringde mig nyss. Sista dagen med sjukintyg så det var vältajmat den här gången. Hade faktiskt inte trott att han skulle ringa idag. Positiv överraskning med andra ord! Han krånglar inte. Det är skönt med någon som förstår och som är insatt i min situation. Han trodde dessutom att läkaren kommer bevilja mig en operation, då de känner varandra genom jobbet men det återstår att se. Man ska inte ropa hej..  allt kan hända på vägen och när det kommer till kritan är det alltid pengar som styr. Pengar är o förblir makt.

Hur som helst. Fick brev från Försäkringskassan igår också. Ny handläggare. Igen. Hade önskat min gamla som känner mig o min historia sen det här eländet började.. tydligen inte. Förmodligen har hon slutat eller blivit sjuk själv.. :-/ Den nya ska börja utredningen om rätten till sjukpenning NU! NU?! Det tar ca 30 dagar from nu. Jag skickade in ansökan o intyg 9 maj!? Det är ju helt sjukt.. jag är glad att jag inte lever ensam. Hade jag gjort det hade jag hamnat på gatan nu. Vem fan kan leva på fyra tusen ett par månader med mat hyra o liv???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar