torsdag 29 december 2011

Tokjäsningar igen..

Det var ingen nådig dag igår. Inte alls. Jag misstänkte ju att det skulle gå åt skogen med den starten på morgonen.. magen kräver sin tid o sina procedurer om jag ska hålla ihop någorlunda, så är det bara.. med bebis i magen blir saken inte enklare. Inte alls.

Hela dagen igår var ett rent maghelvete. Dessutom tog förkylningen, som jag berättade igår, nya tag i mig o den blev inte bättre under natten. Inte magen heller. Tokjäste som bara sjutton.. från lunch och framåt var en ren pina.. läggdax var inte direkt något jag såg fram emot med tanke på magbesvären o förkylningsirritationen, men ont skall med ont.. ? Somnade tillslut, drömde ett par mardrömmar om nån som ville ha ihjäl mig (upplyftande?!) o sen vaknade jag med världens skallebank o en mage som sprängde vid två.. lyckades på nåt mirakulöst sätt somna om men vaknade igen i samma skick imorse. Man kan gråta över mindre. Buken har varit full med vätska o diarré som fastnat igen o vägrat att lämna kroppen. Massage o övriga knep har hjälpt föga.. lyckades ju somna till min hypnosskiva igår, vilket var positivt men ger en viss inblick i hur jäkla slut jag faktiskt är för tillfället. Den härliga energi vi hämtade på Guadeloupe som jag hade hoppats skulle räcka resten av vintern (nåja några månader i alla fall) räckte inte länge.. ett par dar sen tog den här förkylningsskiten över. Sen dess har det gått i ett. Behöver semester igen känns det som :-/

Har i alla fall börjat förberedelserna av min nyårsdessert. I år har jag bestämt mig för att testa något annorlunda. Bottnarna doftar i alla fall ljuvligt så jag hoppas att resten skall bli lika bra.. vad det blir? Kan jag inte avslöja eftersom jag vet att mina nära o kära ibland läser det här o jag vill att det ska bli en överraskning för dem :) får se om den går hem!

Längtar tillbaks till varma, härliga Guadeloupe! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar