söndag 18 december 2011

Carte Dór Sorbet - INGET för mjölkallergiker!!

Gjorde världens miss igår. Magen var förjävlig o jag var sugen på nåt "lenande". Då jag inte hade någon tofulineglass hemma valde jag att skopa upp en tallrik med hallonsorbet. Har ju käkat en hel del sån i Karibien och magen har inte protesterat nåt nämnvärt efteråt.. så jag tänkte att det kan jag ta.. tjena.. skulle kollat innehållet bättre.. Tog inte många minuter innan helvetet brakade löst på allvar. Magkramper, tokjäsningar, bubbel.. you name it. Bad maken kolla innehållet.. o mycket riktigt. Carte D´ors sorbet från GB glass innehåller MÖJLKPROTEIN!!! Hur i helvete kan man slänga i mjölkiga saker över huvud taget i en sorbet? Själva definitionen av sorbet är ju glass utan mjölk..  blir så arg. Mest på mig själv som var dum nog att inte kolla men även på GB som inte anger detta på utsidan av paketet.. sorbet är ju ändå sorbet och skall inte innehålla någon mjölk...

Nej, tacka vet jag glassen i karibien..  glass det kunde de! Kokossorbet blev en ny favorit vill jag lova, för att inte tala om alla de andra goda samkerna vi provade oss igenom.
Jag på en hängbro i Guadeloupe :) Saknar glassbilderna jag hade tänkt lägga in men de kommer senare.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar