fredag 30 december 2011

Försäkringskassan, föräldrapenning mm

Fick hem ett sånt där välkomstbrev från försäkringskassan igår. Angående föräldrapenning. Bra antar jag, om det hade innehållit nån information som jag haft någon nytta av? Blanketten de skickat var fel, gällde enbart för anställda. Anställda.. jo, jag blev ju uppsagd i samma veva som jag blev sjukskriven. Smidigt sätt att göra sig av med en otillräcklig medarbetare - när man dessutom kunde skylla på konjukturen.. kanon? Hur som helst. Har ju inte haft nån anställning sedan dess. Hur skulle jag kunnat? Allt jag gjort sedan jag blev sjukskriven är att bråka med vården, försöka bli frisk och testat en jäkla massa mediciner, ingrepp o annat skit som dessvärre inte lett till någon förbättring ännu. Detta borde ju försäkringskassan ha koll på kan man tycka, med tanke på allt strul jag haft med dem o alla kontakter vi haft de senaste två åren..  de går ju på personnumret när de skickar de där blanketterna så man kan tycka att det inte borde vara så svårt att skicka rätt?

Hur som helst. Fick ringa dem idag o fick beskedet att jag får en blankett som gäller för arbetslösa istället. OK.. hm, undrade jag.. gäller den även för långtidssjukskrivna? Det kunde handläggaren jag talade med inte svara på, inte heller den jag blev skickad till. Vi får väl se vart det slutar den här gången men jag har en känsla av att jag kanske får ringa dem igen. Själv har jag dålig koll på det mesta vad gäller sånt här känner jag, det skulle ju vara skönt att få tala med någon som har förstahandsinformation - men när de inte har det ens på FK, vart vänder man sig då?? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar