onsdag 21 december 2011

Sjuklig

Den här jävla förkylningen ger sig inte :( inte en tum. Tvärtom. Känner mig svag, orkeslös o hängig. Ja, man blir väl sån när man är sjuk kan jag tänka mig..  jag som aldrig blir förkyld.. nästan :( har länge haft en teori om att kroppen är så upptagen med att bråka med magen att den liksom inte har utrymme att dra på sig mer elände.. men tydligen kände den att den behövde lite extra jävulskap så här inför jul. Som om det inte redan vore nog??? Man upphör aldrig att förvånas.

Maken är sämre idag också. Som en riktig karl när han är förkyld. Inget man ska leka med me andra ord.. :-/ om jag känner mig skitkass är han i princip döende. Man får hålla sig ur vägen o passa sin tunga ,) eller smöra bäst man kan och locka med godsaker ;) det beror lite på vilken taktik man kör med. Nä, skämt åsido han är riktigt risig han med och det var inget jag hade önskat honom. Jag hade hoppats att han skulle slippa den här skiten då jag brukar hålla mig ganska kry även när han är dålig.

Har dåligt samvete på flera plan just nu. Hundarna är ett stort sånt. De ber om att få leka, ställer till allt de kan bara för att få lite extra uppmärksamhet o orken räcker helt enkelt inte till. Bara att ta sig till mataffären och handla det nödvändigaste var en smärre pers idag. Känner mig så otroligt elak! Hade tänkt pyssla om dem o göra dem fina inför jul, men inte ens det har jag kommit mig för. Drog över lägenheten med dammsugaren igår, det är väl det mest effektiva jag haft för mig. Det och att fixa lunch. Som inte smakade nåt. Kryddstarkt o varmt men smakade ändå inget. Jobbigt när man i normala fall njuter av varenda tugga!

Fin men ganska uttråkad Tuffe...

Hur som haver. Blir det inte bättre tills imorgon är det väl bara o besöka farbror doktorn o hoppas att han kan ge nåt vettigt råd.. även om jag tvivlar på det senare. Känns som det börjar sätta sig i lungorna o det vill jag inte vara med om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar