måndag 5 december 2011

Ett misslyckat försök

Jag gjorde mitt bästa för att skona magen igår.. ännu en dag i pissregn. Vi pratar verkligen pissregn när det regnar här, har aldrig varit med om maken.. vägen vi körde på igår när vi besökte en botanisk trädgård höll på att sköljas bort när vi åkte nedför berget. JISES! De påstår att det inte regnat så här många dagar i streck på flera år under den här perioden, men jag tvivlar.. känns som man hört det där förr?? Jag hoppas innerligt det ger sig snart bara, magen mår inte bra av allt detta stillastittande och jag behöver simma o få lite sol! När senast var man på semester o hade hela tuben solcreme kvar? Det som hittils gått är de få varma plagg vi haft med, strumpor osv och de har redan tagit slut... men men, efter regn säger de.. nån gång måste ju solen spricka igenom??

Igår, efter en liten pers med dulcolax, beslöt jag vara så snäll mot magen som jag bara kunde. Hade bestämt besöka en marknad som de lovat var öppen.. det var den inte.. Jessica = inte nöjd! Hela stan var bomstängd. Bara o köra vidare, regnet pissade oss i fejset även där... en timme bort med bil på serpentinvägar. Hittade den där botaniska trädgården uppe i bergen o hann precis betala innan himlen öppnade sig värre än nånsin förr.. o dränkte oss totalt innan vi ens hann ner till toaletten inne i parken.. fick dock ett försök senare på dagen när vi klarade oss ta igenom med bara lite droppar o hela parken för oss själva ;) en god men torftig baguette med banan fick utgöra lunchen, att få tag i en sån var ett smärre projekt i sig. Men magen gillade att det inte blev så bastant!

Senare blev det både djungelpromenad, besök vid en fors i regnskogen och en äventyrlig hemresa med bilen (ME LIKE!) Äntligen fick vi röra lite på oss! Magen jublade!! O vilken fin promenad det var ... vilka djur som befann sig i den där skogen ska vi nog inte ens fundera på.. men de hördes LJUDLIGT att de fanns där bland trädkronorna :)

Väl hemma var magen redo för pension. Fick inte bort något med något av mina medel, ett hugg under promeanden i parken gjorde att jag kunde göra mig av med lite vatten (fel väg) men inte mer än så. Luften satt där den satt o ville inte lämna tarmarnas trygga borg. Som bäddat för katastrof inför kvällens middag.. som dock gick över förväntan TILLS efterrätten kom in. Hade redan käkat sorbet på dagen då vi gjorde ett stopp på ett lokalt hak o käkade en god guava och jordgubbssorbet. MUMS.. men på kvällen som sagt.. hade jag lätt kunnat skippa den... åt en LAGOM stor portion till middagen, tack vare att fisken inte var nån hit,, men sen kom personalen med den här enorma portionen med sorbet åtföljd av två stora skålar frukt (jag hade redan knött i mig ett fat ananas) eftersom det inte fanns nån mjölkfri dessert på buffé bordet.. jag hade INTE bett om den men vad gör man... le o se glad ut ? Sen var magen i upplösningstillstånd igen, och är det än idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar