fredag 16 december 2011

Simning rena medicinen för en värkande mage

En sak är säker: Jag borde vara född till fisk! Har aldrig mått så bra i magen som jag gör när jag får simma i badkarsvarmt vatten i kristallklart vatten någonstans utomlands. Lika bra som jag mår under vatten när jag simmar, lika dåligt mår jag när jag går upp ur det igen. Vilken känsla, det här med att ha en mage som INTE känns. En mage där man inte känner varje tarmrörelse, varje liten knyck eller varje liten sniska på linjen.

Visst mådde jag dåligt även i vattnet, speciellt de dagar då gaserna bestämde sig för att fastna på vissa ställen o när uppstötningarna påverkades av vågorna, men i det stora hela.. mådde jag i jämförelse som en prinsessa när jag lugnt fick plaska omkring i det underbara härliga vattnet. En erfarenhet som gör att man utsätter sig för dessa hemska plågor till flygresor som man trots allt gör mellan varven. Belöningen man tillslut får är på nåt sätt värt det även om det tar många dar att komma på benen när man väl landat och än fler att komma på benen när man är tillbaks i sitt kalla land igen. Det kommer bli fler resor till varmare vatten även om det inte lär ske inom den närmaste framtiden. Det finns det ju annat som sätter stopp för. Ekonomi och en liten sprattlande bebis därinne till exempel!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar