tisdag 27 december 2011

Missad provtagningstid

Fick nästan en chock imorse när jag insåg att jag missat min provtagningstid till endokrinologen på SU. Den 19 dec stod det i kallelsen, det vill säga samma dag som min dunderförkylning brutit ut i sin fulla kraft och bara några dagar efter att vi kommit hem från vår resa. Panik. Ringde SU o förklarade situationen, fick ett ganska otrevligt bemötande av en kvinna med stark brytning men som lovade att det var ok att jag dyker upp imorgon bitti och tar proverna istället.. fantastiskt.. så nu blir det två sjukbesök med provtagning på två olika avdelningar inom SU. Först till själva SU sen till Östra.. tidigt som satan på morgonen, kan ju räkna ut hur det kommer sluta med min mage.. men men, bara o bita i det sura äpplet o se till att få det ur världen! Något ska det ju vara bra för o det är bra att någon kollar upp..

Annars ser det ut att bli en fin dag idag. Solen skiner (jaaa!) o jag ska ta en sväng med hundarna utan att de blir genomblöta o kladdiga.. bara en sån sak. Magen mår som den mår jag fortsätter med min överdos av oxyflush på kvällen o min överdos av relaxit och resulax på dagen.. jag hoppas det fortsätter skjuta igenom skiten i åtminstone nån månad till.. .sen blir det väl till att komma på nåt nytt.. smärtorna tar det inte bort men att iaf få igenom nåt är himmelrike i min värld.. brädan är fortfarande flitigt använd och min stora fasa ligger för den dag då jag inte längre kan använda mig av den... bebis kickar järnet.. jag tror jag har en liten slagskämpe därinne!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar