måndag 26 december 2011

Ännu en dag i mat(gladhetens) tecken

Blev kvar hos mamma över lunch idag. Tog en sväng till rean på torget men insåg ganska snart att det inte fanns mycket att hämta där - bortsett från en massa trängsel med resten av Stenungunds befolkning! Har aldrig riktigt fattat det här med rean.. de plockar ju ändå bara bort prylarna man vill åt o lägger dit ett annat sortiment istället.. eller så sänker de inte priserna men hävdar ändå att de är billigare? Ah, jag vet inte jag men jag gjorde inga större fynd - idag heller. Irriterade mig mest på all trängsel, alla fula kläder på Cubus (läs mest mysdressar som iof är mysiga men inte så mycket mer..) vädret som inte visat sig från sin bästa sida idag och en mage som betett sig ungefär som vädret. Allt annat än bra med andra ord.

Åkte hem till mamma igen o tog en sväng med vovvarna i regnet innan vi bestämde oss för att försöka göra slut på lite mer julmat och ge mamma lite mer plats i kylen ,) nu är det nog med julmat för i år. I alla fall för min del. Rester av potatisgratäng på sojagrädde, hemlagade kycklingköttbullar, en god sallad och alltför mycket av den där försvinnande goda kladdkakan.. det lär märkas på formen i år, jag blir inte direkt mindre ;) Det är första året på väldigt länge som det faktiskt går konstant uppåt oavsett om jag vräker i mig eller inte. Skum känsla men det finns ju en anledning. Pyret där inne ger sig i alla fall väl tillkänna .Jag tror inte det kommer bli en lugn bebis... tvärtom.. i alla fall om den fortsätter bete sig som den gör nu. Då kan maken vara nöjd.. hans julform kommer tillbaks ögonaböj så snart bebis är ute.. ;) Då får han känna på de boxningsmatcher jag känt av några veckor nu..  IRL ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar