onsdag 31 oktober 2012

Magen idag?

Så... hur mår magen idag? USCH! Den mår inge bra. Inte idag heller. Här återkommer jag till mitt förra inlägg, det vill säga det om bakterier. Sedan jag åkte på den där förbannade magsjukan har tarmen varit käpprätt åt helvete. Ja, precis. Så illa är det. Den har ballat ur totalt och här är jag helt övertygad om att bakteriefloran fått sig en törn igen. Det var väl inte utan anledning som skiten satte igång efter en parasitinfektion 2003... :-/ Jag menar, tarmproblem har jag alltid haft men denna neverending plåga med uppspänd buk, en konstant värkande buk och en tarm som vägrar tömma sig.. det kom definitivt därefter.

O värre blir det.. efter varje magsjuka jag åker på..  det tar evigheter att komma på fötter igen. Eller få tarmen att bli lika kass som den var innan magsjukan. För bra blir den ju inte längre. Målet är att den skall bli det, men det är bara att inse att innan jag kommit på den felande länken eller hittat den rätta "metoden" att skrämma tarmen tillbaks till ett bättre läge så kommer det att fortsätta såhär...  Min förhoppning är att botoxbehandlingen i alla fall skall hjälpa mig med den förbaskade krampen.

Var sak har sin tid.. vad är väl en bal på slottet??? I jämförelse.. om man säger så!

Idag har vi i alla fall planerat att ta oss till mammafikan, jag o lillan...  behöver komma ut o träffa lite folk känner jag och det ger mig ju i alla fall en kick rent psykologiskt. Magen tar mer stryk men det får det vara värt idag. Jag får genomlida magplågan för att få lite hjärngodis helt enkelt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar