lördag 20 oktober 2012

Det blir aldrig som man tänkt sig!

Jag har haft olika varianter på den där rubriken tidigare. Idag kände jag lite för att vända på den. Det blir inte alltid som man tänkt sig.. det är sant.. men det blir heller aldrig som man tänkt sig. Som idag. Man får sona sina synder eller hur jag nu skall uttrycka det?

Var på middag hos brorsan och svägerskan igår med alla barnen (och hundarna!) och hade som vanligt en mycket trevlig kväll där. Fick dock i mig lite mer av de alkoholhaltiga dryckerna än min arma mage klarade av och ångrar bittert att jag inte insåg det redan igår. Idag kommer straffet så att säga. Har inte mått nåt vidare. Vaknade inte direkt på rätt sida (men gör jag nånsin det? ;)) och kom inte upp lika tidigt som jag tänkt mig. Faktum är att jag har nog inte legat sådär länge i sängen på jag vet inte hur länge?! Men men, nån gång skall vara den första!

Skulle tagit oss iväg "tidigt" idag och kikat på tapeter, men får nog lägga den planen på hyllan till imorgon åtminstone.. så får vi se om vi tar oss iväg då. Idag kommer bli en seg dag. Magen är INTE på min sida. Men den kanske hämtar sig under dagen? Jag hoppas det i alla fall.

Det är dessutom Tuffes födelsedag idag..   lurvbollen blir 7 år idag. Det skall vi fira med en leverpastejtårta. Nåt måste vi ju göra. Åt vovven då alltså ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar