tisdag 9 oktober 2012

Tänder på g??

Lillan höll oss vakna även inatt. Somnade sent, vaknade redan vid tolv och var allmänt ganska missnöjd. Somnade på min mage, sov vidare vid min sida och började sedan röra sig ganska oroligt (återigen) med sparkar, fäktande och en massa gny. Vid fyra var det (liksom föregående dagar sista tiden) dags att gå upp igen. Klarvaken!

Diarré återigen och riklig sådan. Ringde bvc som fortfarande tror på tänder. Den något förhöjda tempen talar väl för det också.. hon är i övrigt pigg och alert och ligger vid min sida och "pratar" högljutt. Biter på allt hon kommer över.

Min egen tarm? Inte bra. Jäste igår igen, dock inte lika mycket igår kväll som kvällen innan. Eftermiddagen var dock ett helvete. Jag hoppas på en mycket bättre dag idag. Läser vidare om probiotika, har nu kommit igenom den många hundra sidor långa första boken och planerar att fortsätta att sätta mig in i dessa små organismers påverkan på vår hälsa! Riktigt sugen på att beställa fler bakterier också..  jag saknar några stammar som jag anser skulle behövas. Både för min egen och för lillans del. Vi får se om det blir idag eller om jag avvaktar nån vecka i väntan på bättre förstånd ;) De kostar trots allt en ganska (STOR!) slant! Sugen på att tillverka lite yoghurt också. Det var länge sen.. lite mäck och omsorg men har nu fått tips om hur den kan bli ännu bättre. och har hittat lite bättre stammar att starta den från. Får se om det blir den här veckans projekt eller någon av de kommande.

Jag lovade återkomma till frukosten idag och det var här yoghurtfunderingen kom in igen. Hade nämligen två burkar yofu (med utg datum 30 okt) som båda var fördärvade i kylen. Skurna och sura..  not nice. Så det blev övermicrat bröd till frukost. Hade inget framme.. jag är ingen fan av just bröd till frukost. Men i krig och kärlek... ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar