tisdag 30 oktober 2012

Uppkört som f-n

Illamåendet har förvisso försvunnit men det här tokjäseriet som pågår i tarmen och som skapar SÅ mycket smärta och obehag..  jag tror jag tar och checkar in?!! Nä, fy f-n säger jag på ren svenska. Det här är inte mysigt nånstans. Min mage är känd för att jäsa för minsta lilla och gör det dagligen. När jag dessutom har världens dunderproblem med att bli av med gaserna (jag kan inte direkt gå omkring o fisa som herr Svensson när tillfälle erbjuds) gör det inte direkt saker o ting bättre. Tvärtom. Men det går väl att räkna ut med bakfoten.

Hade hoppats att det skulle ge med sig nu under eftermiddagen sedan jag tagit en lång promenad, legat o slappat med hypnosskivan, fått ur mig en massa uppjäst gojja men... ICKE! Det vill ta mig sjutton inte ge sig! Bara fortsätter, fortsätter och fortsätter. Det sitter liksom i "fel" del av tarmen för att gå att knåda ut. För att gå att göra något åt. Det sitter där o skvalpar fram och tillbaks men det går liksom inte längre än så. O det spänner, värker.. växer. Jag ser snart gravid ut igen.

I lördags hade jag en platt fin mage efter magsjukan. Minns inte när den senast var så platt? Efter snittet kanske? Innan jag började få mat i magen igen.. o den växte till stl xxl igen.. eller något i den stilen. Jag vet att jag inte skall klaga över att jag har världens största mage för jämfört med många andra är den säkert ganska liten - MEN den KÄNNS enorm eftersom den hela tiden är uppspänd till max. För att inte tala om hur den är nu. Kalasdålig och uberspänd. Kanske skall jag testa oreganooljan ikväll tillsammans med kvällsmackorna?? Surdegsbröd, no doubt. Lite choklad har jag petat i mig idag också. Faktiskt. Jag har varit rätt duktig på att hålla mig borta från (för mycket) godsaker sista veckan. Kan bero på den ettriga magsjukan mer än att jag fått en kalasbra karaktär helt plötsligt men skit samma vilken anledningen är?

Pratade med min kirurg idag också. Två bra saker med det samtalet. Nummer ett: hon ringde! Bara en sån sak. Hade nästan räknat med motsatsen. Nummer två: hon skriver det intyg som FK behöver bara jag påminner henne när jag skall dit. Trevligt när saker o ting flyter för en gångs skull! Ok, det var en bra sak till och det var att hon faktiskt haft bra resultat på ett par patienter. Även om de var barn så att säga..  det kan ju i alla fall inte bli värre. I värsta fall blir jag väl inkontinent då, men det finns ju blöjor för sånt... ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar