söndag 28 oktober 2012

Ingen matlust - då är det illa!

Var väl inte riktigt fit igår. Det är bara att erkänna. Maten smakade inte. Jag har sällan dålig aptit. När jag har det, då är det fara o färde - eller nåt åt det hållet. Det är i alla fall ett tydligt tecken på att något inte är som det ska. Det var det ju inte heller.

Frukosten gick ner utan större problem - men å andra sidan bestod den av två rostade brödskivor med marmelad och en kopp te. Magen hade gått i ide. Vägrade ens röra på sig. Medel till trots så att säga. Lunchen, som bestod av mackor med kalkon o lite buffelmozzarella tog emot en del. Kalkonen smakade dåligt o mozzarellan bubblade runt i magen o ville bara åka upp o ner. Middagen var väl det värsta. Bakpotatis med kycklingspett och en flädersås som jag hittade nåt recept på på nätet. Funkade inget vidare. Fick trycka ner maten och ångrade mig djupt efteråt. Det gjorde bara att jag mådde mer illa. Inte ens min goda chokladkaka a la Tommy Myllimäki (Felstavat?!) smakade. Nog för att jag ändrat om lite i receptet och använt mig av 100%choklad från karibien istället för de 58-65 % han talade om... men ändå? Den ville bara åka upp o ner den med. Jag tog inte ens om. Olikt mig,

Idag är det väl något bättre. Eller vadå väl.. det är det. Frukosten gick ner utan illamående. Nu är det bara magen att ta tag i. Lillan är ännu på benen, tack o lov.. inga tecken till spyor än så länge.. jag räknar timmarna.. 48 eller hur var det nu? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar