söndag 13 maj 2012

Trötter

Kom hem från en helg hos mamma för ett par timmar sedan. Har varit en skön helg men samtidigt en väldigt jobbig sådan. Maken har hjälpt henne gräva upp trädgården (dränera med ett finare ord). Själv har jag mest ätit mat känns det som? Nåja, jag har väl hjälpt till en del jag med, så mycket jag nu har kunnat. Om inte annat så har jag dragit med morsan, Olivia och vovvarna ut på en del långpromenader. Alltid bra för något! Sallad och kakor har jag stått för också. Om det ens räknas?

Olivia har inte visat sig från sin bästa sida, inte kvällstid i alla fall. Dagarna har hon skött sig väldigt exemplariskt (lite för exemplariskt kanske?) då hon sovit bort större delen av dem. Tvärtemot vad hon gjorde hemma innan..  istället har hon valt att hålla oss vakna på nätterna och vägrat att somna. Det känns idag vill jag lova. I hela kroppen. Mår illa av trötthet. Men sova får vi göra i ett annat liv??

Magen mår inge vidare heller. Bakslag även där. Har inte fått ordning på den, vare sig igår eller idag. Sämre idag och ännu sämre nu under eftermiddagen. Uppe i megados av både resulax och relaxit och ändtarmen krampar som fan. Känns sådär ärligt talat. Roligare kan man ha. Orken att ta hand om både den egna magen och lillan finns inte riktigt även om jag på nåt sätt lyckats med båda. Jag hoppas att magen är lugnare imorgon och att lillan bestämmer sig för att det är en bra idé att sova inatt. Dessvärre fasar jag för att det förmodligen blir tvärtom.. hon har sovit lite FÖR mycket hittils idag för att det skall gå smärtfritt inatt och ikväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar