lördag 5 maj 2012

Något bättre natt för lillstumpan

Lillan åt MÄNGDER igår. Jag vet inte hur ofta det blev tillslut, men det kändes som om att hon inte gjorde annat än att äta och kika på oss. Ok, hon sov lite däremellan men det var inte så länge. Under kvällen fortsatte hon på samma vis och vi tänkte att "ah, nu får vi sova länge inatt eftersom hon ätit så mycket och varit vaken så länge.." Tji fick vi om man säger så.

Har slutat ställa klockan mitt in natten för att väcka och mata lillan (detta var krav från både BB och BVC i början pga hennes låga vikt). Nu får hon själv bestämma när hon vill vakna och är hungrig. Fick klartecken från BVC vid förra besöket då hon hade gått upp mer än 250 gram sen sist. Yihaaa! Gud, vilken lättnad det var. Är nu uppe i nästan ett kilo mer än vad hon vägde som minst, det är jag tacksam för!!

Hur som helst. Det blev inte nån lång natt. inte så lugn heller. Ok, mycket lugnare än många andra om man ser till tiden som lillan skrek/grät inatt (det var med andra ord inte så länge varje gång) men hon bestämde sig för att väcka oss tidigt. Redan tio över elva (!) Till saken hör att vi var otroligt trött igår, både jag o maken (vovvarna med vill jag lova!) och bestämde oss för att kojsa redan vid nio. Kom dock inte i säng förrän halv tio eftersom lillan ville äta igen. Det blev alltså ingen lång sovstund innan hon bestämde sig för att det var dags igen. Därefter tog det en stund. Ända till strax innan fyra då hon satte igång igen. Åt enorma mängder (För att vara hon!) och imorse kom bakslaget på det.

Hade en jättetjurig liten tjej på morgonpromenaden. Inget dög. Ville inte äta, ville inte kela, ville inte ligga på skötbordet, inte byta kläder. Det var inte mycket som dög. Denna fight innan maten. Fick tillslut i henne lite mat igen (då blev hon nöjd!) efter en väldigt skrikig promenad i barnvagnen där hon tjöt konstant hela rundan..   jag hoppas dagen skall bli lite lugnare.. hon verkar gilla bärsjalen i alla fall. Men hon ogillar när jag plockar upp henne igen ;)

Min egen mage var något bättre igår igen för att återgå till lite sämre idag. Vi får väl se hur det artar sig under resten av dagen, men jag hoppas den skall hålla sig åtminstone på hanterbar nivå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar