fredag 4 maj 2012

Tokjäsningar tillbaks.. :(

Det var en jobbig dag magmässigt igår. Tokjäsningarna, de där hemska gaserna som bara växer o vandrar men vägrar lämna kroppen var tillbaks - och det med besked. Kände det redan igår morse då jag fick ta till fler resulax än övriga dagar sedan Olivia kom till världen. De fick med sig mindre och de fastnade i tarmen.. både avföring, gas och resulax. Tarmen krampade och pumpade och det gjorde mest allmänt ont. Blev kallsvettig och svimfärdig av att försöka gå på toa och tja, det bäddade för hur resten av dagen skulle bli.

Fick en skön promenad med maken, lillan och vovvarna i solen nere vid havet. Tog en glass på torget och sen fikade vi vid segelklubben. Underbar dag kort och gott. Dock blev det lite stress då lillan blev hungrig o bestämde sig för att kissa ner både sig och skötunderlägget vi hade med. Blev en mindre lugn promenad hem och sen iväg till BVC och grillning hos mamma. BVC besöket drog ut på tiden och där gick magen ännu mer åt skogen. Fick inte ordning på den på eftermiddagen och under middagen blev det bara värre. Att jag stoppade i mig en hel del nachochips (DUMT!) gjorde inte saken bättre. Förmodligen inte bullen till fikat senare under kvällen heller. Som sagt väldigt dumt av mig. Men man är alltid efterklok? Natten blev en jobbig historia. Både magmässigt och för lillan. Hon vaknade tidigare än hon brukar, redan vid tolv och var väldigt grinig. Svårt att få henne att komma till ro och det krävdes många blöjbyten och matningsförsök innan hon tillslut slockande vid två.

Imorse var magen lika kass.. gaserna kvar och ville inte ut. Blev till att lämna mamma tidigt för att ta mig hem till cykeln o de vanliga magprocedurerna här hemma. Får se hur den här dagen artar sig. Blev ju inte direkt bättre av att Tuffe kräktes imorse och inte ville äta sin frukost..  bäddar även det för hur resten av dagen kommer se ut - för hans del menar jag. Men.. vi gör det bästa av det. Nästa vecka är det dags för mig att bekänna färg. Då blir jag ensam med lillan o vildbasarna när maken börjar jobba. Intressant att se hur det går.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar