torsdag 24 maj 2012

MAG-DAG

Har inte varit så flitig på att uppdatera bloggen de sista dagarna. Jag ser det nästan som något positivt? Det måste ju betyda att jag haft annat för mig än att sitta framför datorn och knappra? Helt sant, det har jag!

Jag bestämde mig i måndags för att våldgästa min kära mor och i samma veva var jag o maken o kikade på ett hus vi var intresserade av (det är dessvärre redan ute ur bilden igen pga budgeten..) och hur det nu kom sig blev en dag plötsligt fyra.. fint väder o kvalmig lägenhet rimmar illa! Dessutom trevligt med sällskap av mammsen som ändå inte hade några speciella planer och (som det verkade i alla fall!) uppskattat vårt sällskap. I alla fall om man bortser från de något vaaaaaarma promenader vi tagit med barnvagnen i krokarna ;) Hundarna vägrade följa med och har legat pall mest hela dagarna.. det säger väl en del? Puh, vilken värmebölja. För varmt till o med för mig som älskar värme. Men jag skall inte klaga. Man kan ju hålla sig i skuggan och vad kan väl vara så bra humörhöjare som lite sol? Inte mycket vädermässigt som slår det..

Magen har inte varit på min sida sista dagarna. Krampen och sprickan i ändtarmen har förvärrats igen och min konsumtion av läkemedel har inte direkt gått åt rätt håll. Hua. Väntar dessutom fortfarande på att kunna börja använda nitrosalvan (eftersom jag fortfarande ammar) och på att höra av apoteket eftersom jag beställde min pentasa online.. men det var flera dagar sedan nu och man tycker ju att den snart borde vara där..

Men men, vad är väl en bal på slottet? Idag är det handling, mys med mamma, vovvar och Olivia och tillslut kanske även hemfärd till bastun igen som står på schemat.Kanske ändrar jag mig igen, den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar